fredag 29 oktober 2010

Happy Halloween..........



japp nu är det Halloween!
Så här ser vårt matsalsfönster ut just nu!
Så nu pågår det inköp av dräkter, karvning av pumpor, pyntning av huset och naturligvis några skräckfilmer. Till Linneas förtjusning!
Imorgon Lördag så skall jag på vuxen halloweenfest,,,,, Mycket kul!!
Alla går verkligen in för det här. Den ena värre än den andra.
Förra året var jag en hippie och min kompis Lillan var här från Sverige, hon var en grekisk gudinna. Här spökar man inte ut sig enbart utan klär ut sig. Allra bäst är om man kan komma på något udda att vara.

Detta året får jag gå själv för Niclas är ute och jobbar och ingen kompis
är här....:(
Ï år skall jag vara en champangeflaska. En ensam en....
Nej då, det finns många jag känner på festen så det är ingen fara!
På Söndag fortsätter festligheterna och när det blir mörkt klär alla ut sig och går sedan runt och knackar dörr...trick or treat!
Man har en bra regel här och det är att om man inte vill att barnen skall ringa på och trick och treata så släcker man ner utebelysningen.
Har man däremot upplyst och ytterlampan är tänd är det okey att ringa på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar