lördag 15 januari 2011

hej.....nu är jag äntligen tillbaks!!!!!




Har varit såååååååå dålig på att skriva i bloggen. Jag vet...skärpning!!
Var inne och kollade statistiken och det är forfarande tappra vänner som kikar in då och då! Underbart.
Här är något av det senaste som kommit ut ur ugnen.
En välkomst skylt i svart cool blank glasyr....underbar när värmeljusets låga lyser på texten. (Tyvärr svårt att fånga på bild)
En annorlunda tekanna med en yta gjorda av snören. Ytan blev på det sättet gropig och fångade glasyren fint.
Den sista är en av mina uppochnerpåvända kroppar. Denna i svart blank glasyr.

Håller också på med spännade akrylmålning som nästan är färdig.
Återkommer med foto när jag är klar.
Faktiskt är nog det det svåraste när man målar eller håller på med keramik eller annnat skapande.
Just det att veta när man skall vara nöjd. Det gäller att inte finslipa för länge. Att inte gå där och måla mer och mer. Men än är jag inte nöjd med tavlan så hålls till tåls ett tag till! ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar